Plakaty reklamowe - czy wciąż są skuteczne?

Plakat reklamowyPlakat to bardzo powszechna, a jednocześnie tradycyjna forma reklamy. Wiele osób zaczyna jednak zadawać sobie pytanie - czy takie rozwiązanie wciąż jest skuteczne? Czy plakaty w dzisiejszych czasach potrafią dotrzeć do odbiorców? Jak wykorzystywać je w promocji, by przynosiły jak najwięcej korzyści? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Historia plakatu w skrócie

W porównaniu z innymi, stosowanymi obecnie metodami reklamy, historia plakatu jest dosyć długa i sięga przełomu XIX i XX wieku. W ciągu dziesiątek lat sztuka ich tworzenia ewoluowała, od artystycznych projektów po formę, z jaką mamy do czynienia na co dzień, nastawioną głównie na promocję i przekazywanie informacji.

Reklama papierowa a Internet

Czasy się jednak zmieniły, a nowoczesne technologie dają nam o wiele więcej możliwości dotarcia do klientów. Spersonalizowane reklamy trafiają dziś prosto do konkretnych odbiorców, a my coraz rzadziej spoglądamy na słupy i tablice ogłoszeniowe. Wydaje się więc, że w erze Internetu ta forma promocji jest już przestarzała. Okazuje się jednak, że drukowanie plakatów w celach promocyjnych wciąż może być skuteczne. Plakaty mimo rozwoju Internetu, wciąż są obecne na ulicach miast.

Reklama plakatowa - jakie ma zalety?

Co sprawia, że mimo tylu nowych możliwości reklamy, przedsiębiorcy i reklamodawcy wciąż sięgają po plakaty? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to forma, która oferuje bardzo szeroki zasięg dotarcia do potencjalnych odbiorców. Reklamy w Internecie coraz częściej profilowane są pod potrzeby użytkowników, plakat z kolei najczęściej znajduje się w miejscu ogólnodostępnym i uczęszczanym przez przechodniów. Nawet przypadkowe zwrócenie uwagi może zainteresować, a tym samym przyciągnąć nowych klientów. Drukowane reklamy rozlokowane w strategicznych punktach w mieście mogą okazać się nieprzecenioną pomocą w promocji.

Drugą, bardzo istotną zaletą, zwłaszcza w przypadku promocji, jest cena. Drukowanie plakatów jest mimo wszystko rozwiązaniem stosunkowo tanim. Koszt produkcji 1000 sztuk oscyluje w okolicach kilkuset złotych. W wielu przypadkach wystarczy zaledwie kilku klientów, by inwestycja się zwróciła.

Jest jeszcze jedna zaleta, o której należy wspomnieć w przypadku plakatów reklamowych. Tego typu forma potrafi z łatwością zapaść w pamięć. Zdarza się, że ogłoszenia rozwieszone na ulicy widujemy kilka razy w tygodniu, np. w drodze do pracy. Jeśli plakat charakteryzuje się prostym i jasnym przekazem, z łatwością zapadnie w pamięci odbiorcy. Warto więc stosować krótkie hasła reklamowe i unikać przeładowania treścią.

Skuteczny plakat - o czym pamiętać?

Czym powinien charakteryzować się skuteczny plakat reklamowy? Przede wszystkim powinien być jasny i czytelny. Plakat to forma operująca prostymi i rozpoznawalnymi symbolami. Z założenia musi być więc atrakcyjny wizualnie. W tym wypadku mniej znaczy więcej. Doskonały efekt można uzyskać nawet przy użyciu niewielkich środków. Najważniejszą cechą jest tu przekaz. Obraz powinien posiadać akcent, który przyciągnie uwagę i zainteresuje przechodniów. Czasem plakaty bywają kontrowersyjne, innym razem opierają się na popularnych skojarzeniach lub sile rozpoznawalnej marki. Rodzaj treści będzie zależeć od sytuacji, nie w każdym przypadku wywołanie szoku przyniesie pozytywny skutek.

Komentarze

Maciej druk-projekt
Dobrze zaprojektowany i wykonany plakat reklamowy to skuteczna forma reklamy. Zgadzam się również co do tego, że powinien być czytelny oraz atrakcyjny wizualnie – to podstawa tego, że odbiorcy zwrócą na niego uwagę.
https://www.druk-projekt.pl/drukarnia/